
ぽーぷ くりすとふぁー じょん
ポープ クリストファー ジョン
Pope Christopher Jon
講師/一般総合科目
学歴/経歴
学歴 | Stephen F.Austin State University,USA学歴史学部アメリカ史・政治学専攻卒業(1999) Universidad Autónoma de Guadalajara, Mexico 留学(2001) University of Texas,San Antonio, USA 英語教授法学専攻修士課程修了(2011) |
---|---|
主な職歴 | The Japan Exchange and Teaching Programme 三重県津市英語指導助手(2004) テキサス州立中等高等学校教員(2007) University of Texas,San Antonio英語コース講師(2010) 徳島大学全学共通センター英語講師(2013) 鳴門教育大学英語講師 (2014) 徳島文理大学英語講師 (2014) |
業績
主な業績 | |
---|---|
主な学会 /社会活動等 |
|
主な研究論文 /著書等 |
① Formative Assessment for Learning How to Learn: Exploring University Student Learning Experiences. Fukuda S., Lander B., & Pope C. RELC Journal, 2020.
② Using Word Clouds. Pope C. The Language Teacher, 2018.
③ OPOL Succeeds in Texas and Shikoku. But How to Maintain Grade-level Competency in the Minority Language? Pope C. JALT Billingual, 2017.
④ Self-Coaching in the University EFL Classroom to Motivate Learner’s Out-of-Class Study Time. Fukuda S., Sakata H. & Pope C. Innovation in Language Learning and Teaching, 2017.
⑤ The Proof of the Pudding: Active Learning and Self-Regulated Learning Skills in University Classrooms. Fukuda S., Yoshida H., Kamioka M. Sakata H. & Pope C. OnCUE Journal,Volume 8,Issue 4,pp.344—371, 2016.
⑥ 継続的自律外国語学習を支える自己評価に関する一考察. 坂田 浩, 橋本 智, 福田 利久 スティーブ, Pope C. 徳島大学国際センター紀要, 14〜33頁, 2015.
⑦ The GAS that Fuels Motivation,-Satisfying the Need for Relatedness in the Guided-Autonomy Syllabus. Fukuda S., Sakata H. & Pope C. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Vol.12, No.2, pp.219--237, 2015.
⑧ I Am Me !: Getting to Know Yourself through Language Learning. Fukuda S., Pope C., Sakata H. & Fukumori T. Perceptia Press, 2014.
|
関連情報 |